vraag over R-LINK en R-LINK ZE modellen bij Arend Auto

Introductie filmpje R-LINK. Klik hier

Navigatie mogelijkheden op elektrische auto's. Klik hier

Voor R-LINK 2 Klik hier

 

Uw navigatieservices: Met LIVE services*, waaronder Tom Tom Traffic, behoren files tot het verleden! U krijgt de best mogelijke acturele verkeersinformaite. Met Coyote Series ontvangt u actuele waarschuwingen voor gevaren, ongevallen en verkeersproblemen.

* Tom Tom Traffic, Tom Tom Places en Weather.

 

Houd uw kaarten up-to-date

Vertrek met totale gemoedsrust. De eerste kaartupdate is gratis tot 90 dagen na levering van uw auto*. Heeft u de kaart van Europa in uw nieuwe Reanault? Profiteer drie jaar lang van gratis updates.

* Download in Windows of Mac OS.

 

Kies middels een navigatiepakket dat bij uw gebruik past:

Pack I: Met Live & Connectiviteit bent u altijd en overal verbonden en krijgt u realtime verkeersinformatie. De eerste 12 maanden na aflevering van uw auto zijn gratis. 

Pack II: Met Coyote Series anticipeert u realtime op gevarenzones en verkeersongevallen. De app past zich automatisch aan de wetgeveing in uw land aan. 90 dagen gratis. 

Pack III: Benut de mogelijkheden van R-LINK optimaal met het Pack Live + Connectiviteit + Coyote Series. Veel voordeliger dan wanneer u de opties apart aanschaft.(*alleen mogelijk op modellen vanaf MY2016)

 

Wat is standaard inbegrepen bij mijn R-LINK systeem?

Een Renault met R-LINK wordt afgeleverd met een laatste navigatiekaart-garantie. Gedurende de eerste 90 dagen, ingaand na ingebruikname voertuig, kunt u éénmalig een kaartupdate uitvoeren. Deze kaartupdate geldt alleen voor de regio/kaarten zoals die vanuit de fabriek zijn meegeleverd (Europa of Benelux).

Hoe maak ik een account voor de R-LINK Store? 

Ga naar de R-Link Store en volg de aanmeldprocedure (let op: u dient eerst een MyRenault account te hebben – www.myrenault.nl). Hierna ontvangt u een bevestigingsmail. Volg de link in de e-mail om uw account te bevestigen. 

Meer uitleg? zie filmpje

Hoe voeg ik mijn auto toe in de R-LINK store? 

Nieuw account:  U kunt bij het aanmaken van uw account met het chassisnummer van de auto en het serienummer van uw R-LINK systeem, uw auto toevoegen in de
R-LINK Store.  

Bestaand account : Inloggen > Mijn virtuele garage > Auto toevoegen. Zie verder de informatie hierboven.

Welke kaarten gebruikt R-LINK? 

De gebruikte kaarten zijn van Tom Tom

Hoe en waar kan ik zien of er een nieuwe kaartupdate is? 

U kunt inloggen op de R-LINK Store en onder Updates vindt u eventuele nieuwe versies. Tevens verschijnt er in de auto een melding in het scherm wanneer er een update beschikbaar is. Deze melding wordt zichtbaar gemaakt bij het I-tje bovenin het scherm (Info). De update kan vervolgens worden gedownload via de R-LINK Store, via Updates. 

Hoe en waar kan ik updaten?

Zie de procedure voor updaten.

Waar kan ik zien welke kaartversie ik heb? 

Dit kunt u vinden in de auto in het instellingenmenu van uw R-Link systeem: Menu > Status en Informatie >  Versie informatie > Kaart.

Waar kan ik zien wat de laatst beschikbare kaartupdate is? 

Via uw computer kunt u inloggen op de R-Link Store.  Inloggen > Catalogus >  Categorieën > Navigatiekaarten. Kaart selecteren > Technische informatie. Indien u geabonneerd bent op Map Update Service (MUS), of laatste kaart garantie heeft, verschijnt er een pop-up.

Waar vind ik het serienummer van mijn systeem? 

Auto: Menu > Status & Informatie > Versie informatie. Zie:  "Serie nummer apparaat".

Computer: De R-Link Toolbox toont de code wanneer de SD-kaart is aangesloten op de computer en u de Toolbox hebt geopend.

Wat moet ik doen als de SD-kaart niet herkend wordt? 

Controleer of het schuifje op de SD-kaart in de stand Open/Unlock staat. Als de kaart niet werkt, kunt u deze door Arend Auto laten beoordelen. 

Hoe komt het dat de kaartupdate niet op mijn SD-kaart terecht komt? 

R-LINK Store: Mijn producten > mijn apps beheren > klik achter de SD-kaart op Beheren. Controleer of de gewenste kaart is aangevinkt.

Hoe kom ik aan een nieuwe SD-kaart? 

Een universele SD kaart kunt u niet gebruiken. Wij bestellen graag een nieuwe kaart voor u indien gewenst. 

Koppelen van uw mobiele telefoon?

Bekijk filmpje 

Gebruik van de autoradio?

Bekijk filmpje 

Het gebruik van APPS met het R-Link systeem:

Bekijk filmpje 

Hoe kan ik het systeem configureren?

Bekijk filmpje

Het bekijken van foto’s en video’s via het RLink systeem:

Bekijk filmpje

Het optimaliseren van mijn ritgegevens en rijstijl tips:

Bekijk filmpje 

 

Vragen over de werking van uw systeem?

Klik hier voor de handleiding